Feeds:
Yazılar
Yorumlar

Archive for the ‘Karışık Kuruşuk’ Category


Turkcell’in İnsanı Salak Yerine Koyan 3G Reklamı

Mutlaka izleyen olmuştur TRcell’in 3G reklamını.
Şimdi x bir AB ülkesini gösteriyorlar. Atıyorum adamlar polka dansı yapıyorlar. Sonra bilgisayar gösteriyorlar ve bunu 3G ile izleyin diyorlar ve hali ile takılyor.
Sonra ülkemizi gösteriyorlar. Hali ile halay çekiyorlardı galba unuttum.
Bu sefer yine 3G izleyin diyorlar ve takılmadan izleniyor.
Sonra şunun gibi birşey diyorlar ki “Dünyanın en hızlısından bile 2 kat hızlı 3G”

Valla izlerken epey küfür ettim.
İnsanları bu kadar salak yerine koymak, sallamak bu kadar ucuz olmamalı.
Lan adamlar 4G çıkardı bunlar hala neler diyor.

Neyse fazla birşey demeyecem. Zira internet hususunda Somali gibi olduğunuz için ve insan zekasına hakaret eden bu reklamdan sonra ağır falan konuşurum bi tarafıma kaçar sonra.

Ama merak ettiğim tüketici bilnemnesi veya reklam denetleme hedesi yok mu.
Zira bu reklam aleni olarak tüketiciyi yanıltan hatta dalga geçen bir reklam.

Nette bakındım bulamadım. Bulursam eklerim.

Reklamlar

Read Full Post »


Almanya’da yaşayan 54 yaşındaki bir vatandaş trenle yolculuk ederken telefonu çalıyor.
Adamın telefon melodisi, Adolf Hitler’in bir ses kaydı var yani bir demecinden oluşan bir melodi. Ve o demecinde ise “Yahudi dünyasına ölüm” ifadesi geçiyormuş.
Trende bunu duyan birisi şikayet etmiş olmalı ki elemanı hemen yalakamış polisler.
Ayrıca telefonunda Hitler’in “tüm zamanların en büyük komutanı” diye etiketlenmiş bir de fotoğraf görüyorlar ve adam yasalar gereği 6 aylık hapis cezası alıyor.

Telefondaki o melodide bahsi geçen ifade belki ağır diyebiliriz.
Ancak zaten Almanya’da böyle bir yasa var.
Yani Nazi Partisi, Hitler’i anmak, Hitler selamı vermek gibi şeyler TAMAMEN YASAK.!!
Ha tamam zamanındaki kara günlere binaen böyle yaptırımlar var diyelim ama bu tarz bu kadar sert önlemler ve hele AB ÜLKESİ için fazla değil mi.
Yani o zamanki faşist düşüncelerden ne farkı kalıyor diye düşünüyordum ama sonra yazıyı yazarken aklıma ülkemiz geldi ve başlığa akabinde “peki ya bizde” ifadesini ekledim.

Ha başlıkta “peki ya bizde” kısmına geleyim şimdi.
Bu ülkede ayaklanma çıkararak, Doğuda isyan başlatan Şeyh Sait denen hain geçenlerde anıldı.!!
Zira ondan bir gün önce şehir merkezinde teröristlerin cenaze namazı yapıldı, bölücü sloganlar eşliğinde.
Ee apo denen it zaten hergün belediye başkanı gibi demeç verip, tehdit ediyor ve dahası bu iti hergün çarşaf çarşaf övenler var etrafımızda.

Peki biz ülkenin bu kadar a.koyanlar için ve destekçileri için hala neden susuyoruz veya yaptırım yapmıyoruz.!!
Aksine açılım, demokratikleşiyoruz zırvaları altında bu itleri hergün havlatıyor sağolsın iktidarımız.

Cidden bazen insanın isyan edesi geliyor.

Read Full Post »


Sağım Solum Sansür de Tepki Nerede!!

Türkiye’de ki internet sansürü artık kabak tadı vermeye başladı. Zira Çin gibi komünist sistem yönetilen ama aleni faşizm yönetimine sahip veya şeriatla yönetilen ve yine aleni aleni faşizm ile yönetilen İran gibi ülkelerle yarışır hale geldik.

Bu arada hatırlatmak isterim. Bu yasağın temeli 2004 veya 2006 idi galba AKP’nin çıkardığı “internet yasası” vardır.!!
Ha eminim bilmeyenler bile şaşırmamıştır di mi. 🙂
Kaldıki daha hızlı tren kazasında trenler hızlı gitti diye!! makinistlere ceza veren/suçlayan bir Ulaştırma bakanına sahibiz.
O yüzden geçenlerde youtube’ye “youtube devlete savaş” açtı gibi sözleri duymak ve hala sansürü savunmalarını ve sansürün olmasına şaşırmamak lazım.

Ama normal olmayan başka birşey daha var.
Tüm bunlara eblek gibi bakan bir halk ve tepkisiz kalıp, susan bir halk.!!
Size ibrelik olarak şu olayı anlatmak istiyorum;
Zamanında Bulgaristan’da arenabg denen torrent sitesi kapandığı zaman binlerce kişi ellerinde pankart eylem yapmıştı. Niye kapattınız diye ve protesto etmişlerdi bu durumu.
Ve sıkı durun!! torrent siteleri bildiğiniz üzere “illegal” sitelerdir tabiri caizse.
Yani hukuken ve kanunen kapatılması bir çok ülkede normal.
Adam adamlar buna rağmen site niye kapandı diye tepki gösteriyor.

Peki yaz biz. ?
Bizler ise sabah ne yediğimizi unutan, dün bize küfür edenleri, hakaret edenleri iktidar yapan bir toplum olduk.
Geçenlerde bir yazı okudum. Ayda yüzlerce internet sitesi kapanıyor diyordu.
Bu doğru ise cidden korkunç.!!

Velhasıl kelam bu sansüre karşı sonunda bir tepki yürüyüşü, eylemi yapılacakmış.
Detayları buradan öğrenebilirsiniz; Sansüre Karşı Yürüyüş

Ama şimdiden buraya yazayım.
Vatan haini şey sait’in anılmasına ses etmeyenler, PKK’lı itlerin cenaze törenine izin verip, bölücü sloganlara ses etmeyenler eminimki bu eylemde binlerce polis ile hazırolda duracaklardır.
Biber gazı, hardal gazı veya boyalı su, lahımlı su.
İnternetteki şiddet umarım buna tepki gösterenlere karşı gerçek hayatta uygulanmaz.

Ek olarak üsttedeki etkinliği bu yazıyı okuyan ve sosyal ağa sahip herkes bir yazı yazarak paylaşırsa  çok güzel olur bence. Zira bu etkinlik ne kadar yayılırsa o kadar ses getirir.!

Nice sansürsüz günlere.

Read Full Post »


Az önce bir video izledim ve an itibari ile de içtiğim için resmen komaya girdim. haha. 😀

Reklam şu biraderler;

Haha. Süper ya.
Çok güldüm valla.
Cidden insanın sızdığı yere dikkat etmesi lazım. 😀

Neyse bu arada reklamın süperliğine laf yok.
Adamlar cidden inanılmaz yaratıcı.

Read Full Post »


İnternetten film falan indirenler için pek yabancı bir terim değildir bu.
Ama bilmeyenler için kısaca özetleyecek olursam; mkv avi gibi bir media container formatı yani Türkçe olarak zikir edersek ortam içeriği biçimidir.
Bir nevi sıkıştırma formatı desek yalan olmaz. Ama avi’den fersah fersah üstündür.
Zira minumum boyutlarda, maksimum görüntü kalitesi veren aşmış birşeydir.

Neyse efendim eskiden 2 VCD’li filmleri düşünüyorum ve şimdi mkv formatındaki filmleri.
Eskiden 2 VCD’lik filmler ortalama 1.4 GB idi ve görüntü kalitesi ortalama olarak bok gibiydi.
Arada istisnalar vardı ama onlarda genel olarak DVD formatından VCD olduğu için pekala kaliteli idi.
Ama mkv denen aşmış teknoloji sayesinde 350 mb’lik bir diziyi görüntü kalitesi kaybına uğratmadan 130 mb’ye kadar sıkıştırabilirsiniz.
Veya 700, 1.4 gb boyundaki filmleri 350-400 mb’ye sıkıştırabilirsiniz.
Benim gibi zamanında 50 MB IBM HDD’si olanlar için böyle şeyler bazen beni benden alabiliyor.
Lan demek 10 sene sonra 30 GB’lik bluray bir filmi 1 GB’ye görüntü kaybı olmaksızın sıkıştırır bu hayvanlar.
HDD boyutları arttıkça, sıkıştırma teknolojilerinin de artması ise garip bir ters orantı olsa gerek.
Dahası 740p, bluray gibi formatlardan riplenip mkv’ye dönüşen videolar hem akıl almaz bir görüntü kalitesine sahip oluyor hemde bir o kadar yine akıl almaz şekilde az bir boyuta sahip oluyor.

Mesela bir iki örnek vereyim;
İlk örnek 24 dizisi. Aşağıdaki görüntü mkv formatında olup, 132 mb!! boyundadır.

Bu da EZEL. Yine mkv formatında olup(bu sefer HQ – x264), boyutu 350 mb falandır. (Dizinin ortalama 90 dakika olduğunu hatırlatmak gerek burada.)

Bi de bunun oyun sıkıştırma olayı var.
mkv değil tabii ki. Adamlar 6 gb’lik oyunu 2 gb’ye ripliyor aq. :S

Read Full Post »


İlhan Selçuk’un Vefat Etmesi ve….!!

Bugün Cumhuriyet başyazarı İlhan Selçuk’un vefat haberini aldık.
Allah rahmet eylesin. Türkiye için gerçekten büyük bir akyıp.

Kendisi Türkiyenin sayılı yazarlarından ve fikir adamlarından biriydi.
Özellikle son yıllarda kendini satan, fikirleri dansöz gibi olan yazarlar arasında pırlanta gibiydi.
Zira kendisine atılan Ergenekoncu iftirasına rağmen başı dik şekilde hala yoluna devam ediyordu.

Ancak O’nun ölümü içimizdeki reziller, mide bulandırıcı köhne ve korkunç zihniyetleri tekrardan ortaya çıkarmıştır.
Cidden kelimelerin tükendiği, insanı dehşete düşüren ifadeler vardı ölümünden sonra.

Mesela Vakit denen işi gücü kin ve iftira olan gazetemsinin net şubesi habervaktim aynen şöyle bir başlık atmış; “İ.Selçuk Öldü”
Cidden insanın kanını donduran bir başlık ama o başlık altındaki okuyucu yorumları insanı dehşete düşürüyoruz.
Ki bunlar zır zır din, Allah diyen insanlar ama ölen birisi arkasından öyle laflar etmişlerki insanın kanı donuyor.

Ama bitti mi, bitmedi.
Facebook’da Recep Tayyip Erdoğan sayfasında ise AKP’liler “geberdi, gözünüz aydın” diye yazmışlar ve tahmin edersiniz ki altındaki yorumlar yine dehşet ifadeleri ile dolu.

Cidden diyecek söz çok ama bu rezil insanlar artık onu haketmiyor.
Beni dehşete düşüren aramızda bu insanlar nefes alıyor olması.

Read Full Post »


İsrail’in Yardım Gemilerine Saldırması!!

Bugün haberlerde görünce beni şok eden gelişmedir.
Evet İsral denen devlet Gazze’ye yardım götüren gemileri askerleri ile basmış ve opeyasyon düzenlemiş.
Ve bu terör eyleminde(operasyon demek hata olur) 10’dan fazla sivil insan hayatını kaybetmiş.
Düşün ki bir devlet, başka bir devlete sivil yardım götüren, sivil gemilere operasyon düzenliyor, sivil insanları katlediyor.
İsrail’in ne kadar o.ç. olduğunu biliyoruz ama bu kadar azmalarını, bu kadar azacaklarını kimse tahmin edemezdi herhalde.
Gerçi duyduğum kadarı ile 300’e yakın atom bombası varmış bu terör devletimde. Ee ABD’de arkalarında olduğu için kafalarına göre hareket ediyorlar.
Hani Hitler Nazi Almanyasının faşişt lideri idi ya İsrail’de şu durumda dünyanın faşist devleti oluyor galba.

Ama beni en çok sinirlendiren biz Türkiye olarak sınır ötesi operasyon yaptığımızda yani PKK denen aşağılık teröristlere operasyon yaptığımızda AB başta olmak üzere dünya ayağa kalkmıştı.
Keza içimizdeki taraf zihniyeti, Ahmet Altan gibi gereksizlerde salya sümük saldırmıştı etrafa.
Ee şimdi bu sözüm ona şerefli, namuslu, ahlaklı paçavra zihniyetler nerede. ??

Ben söyleyim. Şimdi başta AB olmak üzere kınadık derler ve kaparlar olayı.
ABD iki arada oynar. Hem İsral haklı derler sonra yapılan abartı derler.
Ve bu terörist eylemde böylece İsrail’in yanına kar olarak kalır.

Bu arada merak ettiğim bu ülkenin başında olması gereken başbakan bu durum için ne diyecek.
Zira kendileri 1 haftadır ülke ülke geziyor paşalar gibi karısı ve hatta kızı!! ile.
Ülkeye gelince ben söyleyim hemen one minute şovu yapar.
Cahil ve partizan tayfasının ruhunu okşayacak demogoji lafları eder.
İşte İsrail hede hödö diye.
CHP ve MHP yaptırım!! yapalım deyince OLMAZ der.
Mesela AKP maçası yiyorsa Türkiye’de ki İsrail büyükelçilerini sınır dışı etsin.
Ha o zaman alkışlarım. Ama siyonist madalyalı bu reziller bunu yapmayacakları için anca cahillerin beynini okşayacak one minuteler ile iki tarafıda okşar.
Eğer ki o gemilerde gerçekten Türk vatandaşlar ölmüş ise ve AKP sadece laf kalabalığı eder ve YAPTIRIM yapmazsa tek diyeceğim başta AKP sonra hala bile bile AKP diyenlere varsa,yoksa bile tüm hakkım,haklarım haram zıkkım olsun diyorum.!!

Read Full Post »

Older Posts »